Önerilen
Dosyayı kaldır
Dökümanı <span id="remove-document-name"></span> <span id="remove-cart-name"></span> sepetten çıkar?
Günümüzün üretim ve malzeme taşıma işlemlerinde kullanılan Otomatik Kumandalı Taşıtlar (AVG'ler) fabrika içi nakliyeler için çok yönlü çözümlerden biridir. Bu teknolojinin benzersiz avantajlarının yanısıra, aşılması gereken önemli bir zorluk mevcuttur: enerji kavramı. Araçlı sistemler ile fabrika zeminindeki otonom navigasyonu karşılaştırıldığında, geleneksel güç iletim teknolojilerinin sınırlamalar yarattığı görülür. Bu zorluğa karşı uygulanacak standart çözüm batarya veya süper kapasitörler gibi dahili enerji kaynaklarının kullanılmasıdır. Ancak bu enerji kaynaklarının sık sık şarj edilmesi gerekir. Şarj işlemi, ünite değişimi veya şarj istasyonu ile AGV'nin üzerinde veya AGV'nin dışında yapılabilir.
Temassız, endüktif güç transferlerinin getirdiği teknik ve ekonomik avantajlar sayesinde, endükif data iletişimi, kontrol ve konumlandırmanın birlikte çalışması teknolojide gelinen son noktadır.
Zemin yüzeyi taşıyıcıları için, hedef kişileri, taşıyıcı ve diğer ekipmanları engellemeyen zemin seviyesi sağlamak ve raylara temas ile oluşabilecek tehlikeleri elimine etmek ve enerjiyi daha verimli kullanmaktır. Buna ulaşmak için, birincil parça zemine veya hareket yoluna monte edilir. IPT® FYer sistemi, seyahat yolları veya belirlenen alanlar boyuca aralıksız olarak yerleştirilebilir. Kesintisiz güç iletiminin avantajı, taşıtlardaki enerji depolama cihazlarını ortadan kaldırmış olmasıdır. Böylelikle bakım ve akü değişim maliyeleri ve kullanılması gereken taşıt sayısı azalır. Kendi güç kaynağına sahip taşıtlar, sıklıkla kullanılmayan yollar varsa veya bu yollar değişken ve kompleks yapıya sahipse tercih edilebilir. Endüktif şarj yollarının kullanılması seyahat sırasında veya rölantide şarj imkanı sağladığından olumlu etki sağlar. Idat sürekli endüktif güç aktarımı için en uygun bir ektir. IDAT, kesintisiz endüktif güç iletimi için en uygun sistemdir. IDAT, güç iletimi sayesinde yaratılan manyetik alanlar boyunca araçların yönlendirilmesi mümkün kılar, konum işaretleri vasıtasıyla onlara konum bilgisi verir ve taşıtlar ile ana kumanda arasında müdehale olmaksızın çift yönlü veri aktarımı sağlar. Günümüzde,® IPT, otomatik kumandalı araçlar için yaygın bir kavram haline gelmiştir. Vites kutuları, motorlar ve aksların montajı gibi üretim proseslerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Diğer taraftan IPT kullanan hibrit araçlar ® pil veya kapasitörler ile bağlantılı olarak artan lojistik süreçlerde kullanılır. Enerji depolamanın yanı sıra pik güç kaynağı gereksinimlerini küçültme olasılığı ve genel sistem esneklik bir artış bu gelişme için itici faktörlerdir.
Reference Report
[REF9000-0023-E]
Uygulama
Bir otomobil üretim tesisindeki birleşme hattı
Ülke
Almanya
Şehir
Osnabrück
İşletmeci
VW, Osnabrück
Temsil ofisi
Conductix-Wampfler GmbH [D]
Teknik Gereklilikler
Otomatik Güdümlü vagon için temassız güç kaynağı, aynı zamanda birleşme hattının kaldırma pistonu için
Hat uzunluğu
75 m
Vagon sayısı
7
Ek bilgi [vagon]
Seyahat hızı [Yük]
Azami 30 m/dk
Ürünler
IPT® (Endüktif Güç Aktarımı)
Güç
Ek bilgi
Vagonları kaldırmak için hidrolik kaldırma pistonu
Genellikle IPT-Zemin sistemlerinin temel işlevi diğer endüktif güç aktarma sistemleri ile aynıdır. Ama dikkat etmeniz gereken bazı ek ya da belirli yönler de vardır.
Kablo döngüsü tüm kat edilen yol boyunca tedarik edilen araçların tam kapsama alanında sağlanacak şekilde monte edilmelidir. Bu şekilde kablo yönlendirme aynı zamanda araçların İlerleme edecekleri yolu da tanımlamaktadır. Endüktif ray kılavuzu ile kablolama etrafındaki manyetik alanı tespit etmek ve aracın kontrol edilmesi için bir kılavuz sinyal temin etmek ve böylece aracın hareketini kontrol etmek mümkündür. İstenmeyen ve pahalı kılavuz yuvaları bu şekilde kullanımdan düşmüş olur. Çeşitli İlerleme yolları tanımlanabilir. Anahtarlar, geçişleri, vb hiç sorun değildir. Çekişin sadece yeterli bir şekilde, manyetik alana maruz kalacak şekilde yerleştirilmesi gerekmektedir.