Recommend
Remove File
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Throughout recorded history, cargo ports have played a vital role in the development of economies and countries. The importing and exporting of many types of goods are handled by countless port facilities around the globe, from small river ports to specialized sea ports that handle bulk materials, break bulk, special cargo, Ro-Ro (roll-on/roll-off) or containers. Depending on the type of goods handled by a given port, dedicated material handling machines such as cranes, loaders, and unloaders efficiently manage logistics within the port’s operations. Often operating 24 / 7 / 365, this equipment needs to be extremely reliable and able to operate in very harsh environments. Increasing global trade has driven ever increasing demands for faster, more reliable, and better performing port equipment components. Energy and data transmission systems play a crucial role in providing safe, reliable, and efficient port operations. Due to increasing requirements for “green” ports and environmental friendly handling facilities, operators will continue to convert combustion engines to electric drives. In addition, more and more ports are providing shore power for docked vessels to further reduce emissions.
With decades of experience in this industry, Conductix-Wampfler offers customized solutions for port cranes and material handling equipment and machinery. Conductix-Wampfler offers a large network of sales and engineering facilities close to our customers. Turnkey solutions and a strong after sales and servicing team support our customers in their global activities.
Motor-Driven Reels – the reliable and practical solution to manage cables for the long travel of cranes and ship loaders/un-loaders. We supply customized cable reels with magnetic clutches or frequency controlled drive units. Motorized reels are used to convert traditionally diesel-driven mobile harbor cranes (MHC) to electric power or as one more specialized solution to provide “ E-Shore” power to connect ships to an onshore power source, which allow them to shut down their engines.
Cable Festoon Systems – motorized and non-motorized festoon systems manage cables for crane cross travel, traditional but extremely reliable and durable.
Conductor Rails – efficiently provide power for crane cross travel - with the addition of dedicated rails for multiplexed data transfer. Conductor bars also can be mounted beneath the wharf to carry medium distribution voltages from 5 kV to 13.8 kV for long crane travel.
Energy Guiding Chains – manage multiple power and control cables for crane cross travel on cranes.
Slip Rings and Fiber Optic Transmitters – provide uninterrupted energy and data transmission for all rotating machines, including harbor cranes and cable reels.
Cable Protection Systems – the trench cover systems Trenchguard or the new CoverZIP system guaranty a safe cable handling and cable protection.
Spring-Driven Cable Reels – are used for portable power in maintenance areas.
Reference Report
[REF7100-0064-E]
Montaj açıklaması
RMG Konteyner Vinci
Ülke
Rusya
Şehir
Podolsk, Moskova bölgesi
Temsil ofisi
Conductix-Wampfler [RUS]
İşletmeci
Ruskon [Mosagronauchpribo]
Teknik Gereklilikler
• Konteyner Vincinin ana güç kaynağı [Motorize kablo makarası]
• Küçük vinç için güç kaynağı [I-Beam için Festoon Sistemi]
Sistem rotası
Düz
Seyahat mesafesi [yük]
• 150 m [Motorize Kablo Makarası]
• 53 m [I-Beam için Festoon Sistemi]
Seyahat hızı [yük]
• 60 m/dk [Motorize Kablo Makarası]
• 40 m/dk [I-Beam için Festoon Sistemi]
Azami hızlanma [yük]
• 0,20 m/s² [Motorize Kablo Makarası]
• 0,15 m/s² [I-Beam için Festoon Sistemi]
Ürünler
• Motorize Kablo Makarası „Sprinter“
• Ağır Festoon Sistemi
Montaj yükseklik[leri]
4,5 m [Motorize Kablo Makarası]
Sürücü birimi
• Manyetik kavramalı 3 fazlı motorlar
• Kontrol Siemens bileşenleri ile gerçekleştirilmiştir
Sarım uzunluğu
75 m [Motorize Kablo Makarası]
Güç beslemesi
Merkezi besleme [Motorize Kablo Makarası]
Modüler montaj sistemi - kablo makarası, tahrik üniteleri eklemek suretiyle kurulumdan sonra yükseltilebilir.
Manyetik Kaplin Sürücüsü (MAG Sürücü) veya Değişken Frekanslı Sürücü (AKILLI Sürücü)
Herhangi bir bakım gerektirmeden 5 yıl ya da 15.000 saat çalışma kapasitesi vardır - dişli kutuları fabrikadan-gresle yağlanmış olarak gelirler.
Agresif çevre koşullarında optimum korozyon koruması. - flanşlar ve makara kasnağı galvanizli çelikten veya paslanmaz çelikten imal edilmişlerdir.
Tipik uygulamalar:
Şartname
İlerleme hızı
- Manyetik kaplinli AC motor (MAG sürücü): 100 m / dakikaya kadar
- Değişken frekans (SMART Sürücü) kontrollü: 180 m / dakikaya kadar
Sarım Uzunluğu: 700 m maks.
Makaranın Dış çapı:
- Monospiral makara: 1,100 mm - 8,000 mm
- 3-2-3 makara: 1,100 mm - 8,000 mm
Dişli Kutusu:
- Tip BNA: 1.100 Nm - 19,000 Nm
- Tip X07: 1.100 Nm - 11,000 Nm
Kontak Bileziği montajı:
- Güç alçak gerilim max: 690 V - 1.600 A
- Güç yüksek gerilim maks.: 24.000 V - 500 A
- Kontrol maks.: 500 V - 25 A
- Veri: Fiber Optik, mA
Sıcaklık aralığı: -40 °C - +60 °C
Yuvarlak kablolar için tek veya çok katmanlı yan yükleme kablo desteği olan kablo arabası. Yanal kuvvetlerle geçme işlemi de dahil olmak üzere ortalama mekanik ve dinamik yükler için uygundur. Ayrıca kısa çalışma döngüleri ve yüksek hızlar için uygundur.
Ana uygulamalar
1) silindir boyutu / silindir malzemesine bağlı olarak